19. lokakuuta 2013

Rubber boots

Viime päivien sää on ainakin täällä näyttänyt pahasti siltä, että kohta saa tosissaan ottaa talvikengät käyttöön. Viikolla kaupungilla pyöriessäni törmäsin kuitenkin Nokian uusiin kumisaapasmalleihin, jotka kyllä loksauttivat leuan auki. Omaan päähäni on niin iskostunut se, että nokialaiset ovat vain ja ainoastaan ne mustat peruskumpparit, joita käyttävät kaikki landepaukut (itseni mukaan luettuna), eikä sitten mitään muuta. Hämmästys olikin suuri kun huomasin nämä kiilakorolliset ja jopa suorastaan hyvännäköiset kumpparit ja vielä kun tajusin minkä firman popoista on kyse.


Olin niin pöllämystynyt (ja lisäksi etsimässä kiireellä ihan toisenlaisia kenkiä), etten tajunnut edes katsoa hintoja tai muutenkaan hypistellä saappaita. Kuvan sentään tajusin ottaa. Itse olen haaveillut klassisista Huntereista, mutta ehkäpä tässä olisi yksi vaihtoehto paremmiksi saappaiksi? Itsehän en käytä kumppareita ikinä esimerkiksi työmatkoilla, sen verran kuivin jaloin olen päässyt kotona autoon ja autosta työpaikalle. Jonkun kerran etenkin keväällä, kun pihamme muuttuu infernaaliseksi kuralätäköksi, olen ajatellut pyörtäväni aamulla portailta takaisin ja hakevani kumpparit jalkaan, mutta toistaiseksi en ole sitä tehnyt kivojen saappaiden puuttuessa. Kumisaappaat on mulle ne kengät, joilla mennään metsään tai joilla käydään hakemassa posti silloin kun vedenpaisumus yllättää. "Edustuskengät" sitten erikseen. Voi olla, että joudun pikkuhiljaa pyörtämään tämän periaatteeni...

Rubber boots by Nokian footwear, quite nice, aren't they?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti